18 Mart 2009 Çarşamba

Üniversite yılları


İlk işe başladığım zamanlar "Aman iş hayatı daha zevkli üniversiteyi hiç özlemedim"derken aslında yıllar sonra bu sölediklerime ne kadar pişman olucağımı bimiyordum.Şu an burnumda tüten, çok eğlenceli, bol kopyalı 5 yıl geçirdim ünivestide. İstanbul dışında okuduğum için üniversitenin içindeki yurtlarda kaldım.
Şehir dışında okumanın tadını ancak yaşayan anlar.Yurt ya da ev anıları askerlik anıları gibidir, bitmez.Hele birde ikinci öğretimsen erken yatma zorunluluğunda yoksa sabahlara kadar sürer muhabbetler...

Doğayla içiçe olan koskoca bir kampüste okudum ben. Sakarya Üniversite'sinde.
Göl manzaralı odalarımızda, yazın çimlerin üstünde, bahar şenliklerinde gondola binerek, final zamanları paçalarımız tutuşmuş bir şeklide odalara tıkılarak, Kargo konserlerinde coşarak geçti yıllarım.
Kışı ayrı güzeldi okulumuzun. Daha İstanbul'da kar yağmazken kampüsümüz dağın tepesinde olması sebebiyle dizimize kadar karların içinde kar topu onayarak vakit geçirdik.
Burnumda tüten o zamanlar, gözümün önünde canlanan güzel anılarla girdim üniversitemin sitesine ve bazı resimleri buldum.

İşte kaldığım yurt

Yurttaki odalarımız.En sevdiğim yanı altta çalışma masamızın üstte yatağımızın olmasıydı.Çok kulanışlı, çok sıcaktı odalarımız. (Not:resimdekiler ben değilim :)))




Kış zamanında okulumuzun bir köşesi.
Odalarımızdan görünen göl manzaramız.

Yazıyı yazarken ve resimlere bakarken döndüğüm o yıllardan pek çok komik anı, hüzünlü görüntü geldi gözümün önüne.Sınavlarımı (Almanca okuyordum) ana dili Almanca olan oda arkadaşımın önüne oturup hoca her yürüdüğünde arkama bakarak yazdıklarını okuyarak başarıyla vermiş bir öğrenciyim ben.

Herkes orasına burasına kopya yazarken, sıranın altına kağıt koyarak ya da sayfaları miniminnacık hale getirip montlarının içine saklarken benim arkamdaki arkadaşımdan dönüp tersten yazılanları okumam büyük olay yaratmış ve başarım alkışlanmıştı:)))

Kaldığım yurtta yemek olmaması sebebiyle her hafta sonu evden yurda barbunya, köfte, peynir gibi yiyecek taşımaktan fenalık gelmişti.Orda dışarı çıkıp yemek yemeğe üşendiğimizden dolayı ısıtmaya gerek kalmayan gıdalar tüketmem gerekiyordu çünkü yurtta mutfak ta yoktu.Ya dışardan sölemeniz gerekiyordu bu da sadece hamburger ve pide tarzı yemek yiceksiniz anlamına geliyordu, ki bir dönem bunu denedim ve aşırı kilo aldım, ya da benim yaptığım gibi bazı günler ev yemeği yemek için evden taşımak zorundaydınız.

Evde kalan arkadaşlarınız olduğunda bazı akşamlar yurtta kalmak yerine onların evinde kalmak ayrı güzeldir.Üniversitenin kişiye en büyük kazanımı bataktir.Sabahlara kadar batak turnuvaları döner.Koz maça göte kaça denir mesela:)

Üniversite arkadaşlıkları başkadır, şehir dışında iseniz ailenizden çok gördüğünüz insanlardır,herşeyi, her zorluğu beraber yaşarsınız ve canlarınız, ciğerleriniz olurlar.

Üniversite yılları bence insan hayatının en güzel yıllarıdır.