10 Ekim 2008 Cuma

Bir gün 3. sayfa haberlerinde arkadaşını da okumak varmış.

Bugün dehşet bir olay yaşadım.

Bu habere konu olan kızı tanıyorum.

Özlem'e gidiyodum bugün.2 toplantım vardı bu 2 toplantı arasında da öğlen yemek yicektik Özlem'le.Ben geliyorum yaklaştım demek için aradım.

Özlem "Sana çok kötü bir haberim var Tuğçe'yi erkek arkadaşı kaçırmış babasıda erkek arkadaşını vurmuş" dedi.
Araba kullanıyodum birden duyduklarıma inanamadım, gözlerim karardı."Geliyorum hemen anlatırsın"dedim.

Aklımdan o an Tuğçe'yle geçirdiğim günler geçti.Ben Tuğçe'yi üniversitedeyken 3 ay staj yaptığım yerden tanıyorum.Özlem asıl çalışandı Tuğçe ve ben stajyerdik.Tuğçe bildiğiniz üniversiteyi dereceyle bitirecek olan, neşeli, cıvıl cıvıl ama aklı biraz beş karış havada olan bir kızdı.Biz onu dinleyip, izleyip gülerdik.Saftı, aptallık derecesinde.Ama tertemizdi kalbi hiç kötü birşey geçmezdi sanki içinden.

Biz stajımızı bitirdik.Özlemle ben hiç kopmadım.O gün bugündür çok yakın arkadaşımdır kendisi. Ama Tuğçe'yi o günlerden sonra bir Özlem'in kınasında birde düğününde görmüştüm. O zamanlar bile o kadar sene sonra hala aynıydı sanki fazla konuşmadım ama halinden tavrından anlaşılıyodu hala çocuk gibi olduğu.

Tuğçe okulunu dereceyle bitirmişti.Özlem'den haberlerini alıyodum zaten.Bildiğimiz kadarıyla da çok kültürlü okumuş etmiş bir ailesi vardı.

Özlem'in düğününde gördüm demiştim en son onu. O düğünde tanışmış öldürülen sevgilisiyle.Özlem tanıştırmamış halbuki gençler içkininde etkisiyle konuşup kaynaştılar sanırım ben görmedim düğünde onların tanışma anlarını.

Neyse sonra Özlem bana telefon açıp sölemişti "Kızım bomba, Tuğçe Bekir ile çıkıyomuş.Ne işi var onun onla be, denk değiller" demişti.Bekir üst komşusuymuş özlem'in.Anneler görüşüyomuş ama Bekir'le Özlem'in çok alakası yok, yıllardır komşular ama neticede.

Neyse sonuç olarak aylarca bunlar çıkmışlar ama Tuğçe'nin babası razı olmamış evlenmelerine.Denk olmadıkları için.Kız üniversite mezunu çocuk en fazla lise mezunu olduğu için.Kendine göre haklıdır belki baba yıllarca büyütüp okuttuğu gözbebeği kızının ortaokul mezunu taksi şoförü biriyle evlenmesini istememiştir.

Size onay verdim demek için Bekir'i çağırmış babası ama amacı aslında öldürmekmiş onu.
Gazetede yazıldığı gibi onlar evli değillerdi.Sadece rıza almak istemişler haftaya evleniceklermiş güya.

Bugün bunları dinlerken yemekler boğazımda düğümlendi yarısını bıraktım.Özlem Tuğçe'ye ulaşamıyordu.Ona ne olduğunu nerde olduğunu bilmiyoruz .

Sadece şunu düşündüm, insanların hayatlarında ne zaman ne olucağı asla belli değil.Kim derdi ki o saf kız aşık olup sevgilisiyle kaçıcak, mimar babası çocuğu vurucak, hapse girecek, çocuk ölecek.Hayat çok garip.2 aile ayrı ayrı dağıldı,Tuğçe dağıldı herkesin yüreği ayrı ayrı yanıyor.

Bu olayda kim doğru kim yanlış tartışmıcam.Herkes kendine göre haklı belki olan olmuş zaten.
Sölenebilecek tek şey Allahtan sabır ve rahmet dilemek belkide.