3 Ekim 2008 Cuma

Kapadokya hikayeleri-Geldim

















Eveeettt herkese merhaba.Geçmiş bayramınız kutlu olsunn.Dün gece geldim Kapadokya'dan.Yazmayı çok özledim ve anlatıcakta çok şey var.

Çok güzel bir tatildi.Gerçi 3 gün yetmedi keşke 1 günümüz daha olsaydı dedik ama napalım tur bu kadardı.Zaten memnun kaldığınız her yerden dönerken her zaman keşke birkaç gün daha kalsaydık demez mi insan?

Kapadokya görmeyenler için mutlaka görülmesi gereken bir yer.Annem gitmeden evvel "böle bir tura gidiyosun,geldikten sonra o kadar çok seviceksin ki Türkiye'nin her yerini gidip görmek isticeksin"demişti; dediği çıktı valla.Ordan dönerken yolda acaba bir sonraki tatilde Mardin'e mi gitsem diye düşündüm.

Yol 9 saat sürdü.Kapadokya 'ya girdiğinizde sizi çarpan sarsan bir manzara karşılıyor sizi.Yani ben çok etkilendim, bilmiyorum.Acayip diyosun,allah allah diyosun,nasıl olur diyosun, bir şaşkınlık bir anlayamama kaplıyor sizi.Bu büyülü şehirde başlıyosunuz dolaşmaya.

Tur 44 kişilikti ne yazık ki pek sevimli insanlarla beraber değildik.Pek gülmüyordu kimse kimseye, arkadaşta edinemedik.Zaten ihtiyaçta yoktu sevgilim yanımdaydı ve ben çok güzel bir şehirdeydim, ee daha ne istiyim?

Tatil olması sebebiyle kalabalıktı Kapadokya.Yerli turistte çoktu yabancı turistte.Gittiğimiz 1. gün soğuk hava ve yağmur karşıladı bizi.Biri uzun kollu biri kolsuz iki montla kafamda şalla titreye titreye dolaşık.Öğlen turun anlaşmış olduğu bir yerde yemek yedik.Hayatımda yediğim en kötü yemekti,buz gibiydi,zaten bu turla ilgili hatırladığım tek kötü şeydi.Hemen size o kötü yemeğin resmini göstereyimde bana hak verin.Diğer 2 gün hava ilk günün aksine sıcacıktı.Biz Ottoman House diye çok şirin bir otelde kaldık.Odalar tertemiz, yemekler çok lezzetliydi.Butik bir oteldi.Sabahları 7:30 kalkıp yollara düşüyorduk.

Yollara düşüyodukta peki bu 3 gündebiz neler yaptık?Valla Kapadokya'nın altını üstüne getirdik sanırım.30 yer gezmişiz rehberimiz öle söledi tur bitiminde.Zaten pek çok peri bacası gördük,yok bunların mantar şekillisi varmış yok 3 başlısı varmış hepsini gördük onun dışında yerden metrelerce yukarılara çıktık-Uçhisar tepesi-,Asmalı Konak'ı ve bulunduğu köyü gezdik,yerin 7 kat altına indik-Derinkuyu Yeraltı Şehri-şarap fabrikasını gezdik şarap aldık,müze kartı çıkarttık,müzeleri kiliseleri gezdik,semazenleri izledik,krater gölü gördük,Ihlara Vadisi'nde dolaştık,Kızılvadi'de şarap içerek gün batımını seyrettik,Tuz Gölü'nün üzerinde yürüdük ve ve ve bence benim için süper bir deneyim olan çanak çömlek yapımını seyrettik.Buraya parantez açmak isterim çünkü turun bu kısmında ben başroldeydim.Çanak çömlek yapılan yere gittik,herkes oturdu böle taştan sedirlere.Bir bayan ve çanak çömlek ustası bir adam başladılar anlatmaya.Kadın anlatırken adam bir yandan çanak yaptı.Adamın yapımı bittikten sonra kadın "Denemek isteyn var mı"diye sordu.Zınk diye kaldırdım elimi kadının suratına nolur beni seç diye baktım.Bu gülüş sayesinde rakiplerimden sıyrıldım ve oturdum çanak yapılan yerin başına.Öncesinde bir tulum giydirdilen bana,çamur orama burama sıçramasın diye.Çamuru koydular önüme çevir tahtayi dedi adam.Çeviriyorum ama gücüm yetmiyor yeteri kadar hızlı çeviremedim sanırım.Yapmasıda zordu hani.İşte karşınızda ben ve yapmış olduğum şaheser:)))




Süper di mi?:))
Orda ki heryer insanı ayrı ayrı etkiliyor.Her yerde farklı bir şey öğreniyorsunuz.Yeraltı şehrinde mesela 7 kat aşağı nerdeyse yer yer iki büklüm bir şekilde aşağı iniyosunuz,bazen korkuyosunuz ancak o kadar etkileyici ki dinlediğiniz hikayelere ve zamanında insanların buraları nasıl yaptıklarına inanamıyosunuz.

Yerden 1350 metre yukarı çıkıyorsunuz Uçhisar kalesinin tepesine ulaşmak için.Çok yoruluyosunuz ama karşınıza öle bir manzara çıkıyo ki buna dedğiyo.Bütün şehir ayaklarınız altında,Erciyes Dağı bütün ihtişamıyla karşınızda.

Serkan'ın bu gezide en çok hoşuna giden yer şarap fabrikasıydı.Daha içeri girer girmez yoğun bir koku sizi karşılıyor ve Serkan'ın buna ilk tepkisi şöle oldu;derin bir nefes ve ohhhh.:))İşte şarap fabrikasından birkaç resim.

Kapadokya'ya önceden gidenlerden tavsiyeler almıştım gitmeden.Aynı şekilde bana yorum yazan kişilerde bazı tavsiyelerde bulunmuştu. Herkesden aynı cevap gelmişti.Otraya gitmişken mutlaka testi kebabı ye diye.Eee yemeden olur mu?Bizde bir güzel yedik testi kebabını ama ne yalan söliyim bizim yediğimiz yer mi güzel yapamamıştı zaman dar diye ben yetişme telaşıyla tadınımı çıkaramadım bilmiyorum ama pek beğenmedim testi kebabını.Aslında gayet bok boğaz olmama rağmen Nevşehir yemekleri bana pek hitap etmedi sanırım.İşte testi kebabımız.

Tur bizi orda bir mücevherciye götürdü.Bu mücevhercinin özelliği Kültür Bakanlığı onaylı sertifikalı ürünler yapıp satıyor olması.Gezerken kendimi kaybettim.Değerli taşlarla yapılan altın,gümüş yüzükler,kolyeler,küpeler. Bir kadının ömür boyu orda yaşayabilir:))Üretici yeri olmasından dolayı fiyatlar çok uygundu,bende kendime Kapadokya hatırası safir,yakut ve zümrütle bezenmiş gümüş bir yüzük aldım.Böle saydığıma bakmayın zengin duruyor ama komik bir rakam ödedim.

Hayalini kurduğumuz balona binemedik zaten isteseydikte yer yokmuş.Ama her sabah gökyüzünü kaplayan ve otelimizin yakınlarına kadar inen balonlarla uyandık.

Ihlara Vadisi süperdi.45 dakikalık uzun yürüyüşümüz boyunca şırıl şırıl akan suyun yanında huzur bulduk resmen.Bir ara sıcakladım suya dokunıyım bı serinleyim dedim.Su buz gibiydi,herhalde suya elimi sokarken orda bir ısırgan otumu vardı ne bileğim değmiş,bütün yol boyunca kaşındı ve bileğim kabardı.Buda gezinin nazar boncuğuydu.İşte suya dokurken hemen yan tarafta o ısırganı görüyosunuz.Hain ısırgan,kötü ısırgan,pis ısırgan.

Gezimizin sonunda 600den fazla resim çekmiş olduğumuzu gördük ve şaşırdık.Yaşadığımız bu güzel tatilin her anını çekmişiz resmen.Sevgili ve ben unutulmaz günler yaşadık. Daha anlatmadığım, atladığım pek çok şey var eminim.Hatta hemen hemen her olay için bunuda bloğa yazıcam dedim dedim durdum orda ancak şimdilik bu kadar canlarım.Gitmeyenler için şiddetle tavsiye edilir.Yazıma 600 resimden birkaç resimle son vermek istedim.Gönül ister ki her şeyi yazabileyim ama valla bu kadar çıktı benden bugünlük.Herkese sevgileeerrr.