18 Şubat 2009 Çarşamba

Kıssadan hisse


*Manipulasyon kelimesi takıldı kafama.Yahu nedir bu nedir??
Başladım araştırma yapmaya.Şu
Ekşi Sözlük muhteşem bişey.Peki neymiş manipulasyon??
İnsanlarin düsündükleri gibi davranmamalari ve konusmamalari bunun yerine yapay hareketler ve tavirlar olusturarak birbirlerini etki altina almaya calismalaridir..
Okudum ve sonra düşündüm.Hımmmm sanırım bende zaman zaman manipulasyon yapıyorum.Bunu yapana ne denir acaba?Manipuletör?
Manipuletör'ü örneklemek amaçlı ekşi sözlükte şöyle bir şey okudum.
Sevmemenize ragmen sevgilinizin annesini tavlayabilmek amaci ile yaptigi bir yemegi seve seve yermis gibi davranip muhtesemdi mukemmeldi anneminkinden iyiydi filan moduna geçersiniz..

Dün yaşadıklarımı anlatmak istiyorum bunun üstüne, okuyunca yuh bu kadar mı olur dedim.
Dün akşam Serkan'ın ailesiyle tanışma amaçlı onlara yemeğe gittim.Klasiklikten uzaklaşmak adına annesine minik bir portakal ağacı aldım.Bana gelse çok beğenirdim diye düşündüm.Neyse girdik eve, ben tabi kem küm.Olağınımn üstünde bir kibarlık, bacak bacak üstüne atmak yok,yanyana koyup hafif kırdık dizleri, gözlerini aşağı indirme, minik minik gülmeler,kasılmalar vs vs .Sofraya oturduk.Menü süper.Ezogelin çorbası.
Bir yudum içtiiiimmmm,zaten kokusunda da alamıştım.Çorba annemin yaptığı çorbanın aynısıydı.(Knorr reklamı gibi oldu)Ve sölediim ilk cümle manipulasyon örneğindeki gibi "süper olmuş ellerinize sağlık aynı annemini gibi olmuş."
Yazıyı okuyunca bir hönk oldum haliyle.
Ben manipülatör değilim,asla olmadım demiyorum ama cümlelerin aynı olması öle olduğu anlamına gelmez di mi ama aaaa?Dün akşam öle değildim en azından.

*İş yerinde çok sevgili arkadaşım nam-ı değer
Selim ağbi işten ayrılmaya karar verdi.Duyunca inanmak istemedik ama karar vermişti çoktan.Selin İzmir'li.Ailesi de İzmir'de.İstanbul'un ağır şartlarına dayanmak zor olduğu için ailesinin yanına dönmeye karar verdi.Bence en iyisini yaptı kendisi için ama biz onu nasıl özlicez kim bilir?Yazları görüşücez artık.
Ama 1,5 senedir çoğu haftasonumda dahil olmak üzere neredeyse hergünümü geçirdiğim, annemden daha çok gördüğüm kişinin, canım arkadaşımın gidiyor olmasına çok üzülüyorum.Elbette arkadaşlıklar dosluklar bakidir ama her sabah işe geldiğimde onun masasını boş görünce tükürüğüm boğazıma takılmıcak mı?Onun o meşhur kahkahasını kim bilir nasıl arıcam?Uzun bir süre keşke Selin olsaydı şimdi ya da Selin olsaydı öle derdi/yapardı diyip durucaz.Çok keyifli zamanlar paylaştığım, karnımıza ağrılar girene,gözlerimizden yaşlar gelen kadar güldüğümüz, zaman zamansa beraber ağladığımız canım arkadaşım Selin.Yolun açık olsun.